Kargo şirketi kime şikayet edilir?
Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.
Kargo şirketi dava edilir mi?
Taşıyıcının yasal sorumluluğunu ihlal etmesi nedeniyle kargonun kaybolması veya hasara uğraması halinde gönderici, ilgili taşıyıcıya karşı tazminat davası açma hakkına sahiptir.
Kargo şirketine tazminat davası nasıl açılır?
Tazminat talebi: Müşteri (alıcı veya gönderici), gönderinin kaynaklandığı veya ulaştığı servis birimine veya servis biriminin bağlı olduğu bölge ofisine yazılı bir talepte bulunmalıdır. Gönderinin gönderici veya alıcısı olmayan üçüncü kişiler tazminat talebinde bulunamaz.
Teslim edilmeyen kargodan kim sorumlu?
Arızalı ürünlerin bu şekilde teslim edilmesi ve arızanın oluştuğu aşamada teslimatın mümkün olmaması halinde satıcı, e-ticaret şirketi ve kargo şirketi müteselsilen sorumludur.
Cimer kargo şikâyet hangi bakanlığa bağlı?
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı sorumluluğunda yürütülmektedir. Elektronik sistemin adı CİMER olup, sisteme kayıtlı yaklaşık 60.000 idari birimden gelen başvurular ilgili kamu kurumuna iletilmekte, işleme alınmakta ve işleme alınan kurum tarafından cevaplandırılmaktadır.
Kargocu kargoyu teslim etmezse ne olur?
Kargo şirketi belirli bir süre teslim edilmeyen kargoyu depolar. Kargo sahibi kargoyu belirli bir süre içerisinde teslim almazsa kargo şirketi kargoyu iade edebilir veya imha edebilir. Teslim alınmayan kargo genellikle 3 ila 15 gün depolanır.
Kargo dolandırıcılığı nereye şikayet edilir?
Bu içerikli mesaj alan tüketiciler bu mesajları dikkate almamalı, bu tarz istenmeyen SMS gönderen firmalar; ALO 175’e, Ticaret İl Müdürlüklerine, T.C. e-devlet üzerinden. Ticaret Bakanlığı’na şikayette bulunabilirsiniz.
Kargo kaybolursa kim sorumlu?
Kargo kaybından kimin sorumlu olduğunu soruyorsanız, hasar veya kaybı tazmin etmekle yükümlü olan satıcı ve sipariş verdiğiniz kargo şirketidir.
Kargo teslim alınmadı diye dava açılır mı?
Genel olarak internetten alışverişlerde, ürünü teslim almayan müşteriye, ürünü teslim almaması durumunda kargo ücretini kendisinin ödemesi gerektiği, aksi takdirde icra takibi başlatılacağı yönünde cevap verilebilir.
Tazminat davası masrafı ne kadar?
* Tam yargı davalarında binde 68,31’in dörtte biri oranında nispi ücret, ölüm, yaralanma ve tazminat davalarında binde 68,31’in yirmide biri oranında nispi ücret peşin alınır. * Yeni açılan davalarda posta ve harç masrafları toplamı 1.700 TL ve 3’tür.
Kargo kayıp tazminatı ne kadar?
(2) Posta ve kargo gönderileri hariç olmak üzere kayıtlı yurtiçi posta gönderilerinin kaybolması veya tamamen çalınması halinde, Yönetim Kurulunca belirlenen temel ücretin 100 katını geçemez.
Kargo şirketleri hangi bakanlığa bağlıdır?
Yük, acente, komisyonculuk, kargo veya yolcu taşımacılığı işlemleri ve şikâyetleri Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının görev alanına giren hizmet alanlarıdır.
Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?
– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.
Kargolar kaç TL üzeri sorumluluk kabul etmiyor?
Cihazın ağırlığı 10.000 TL’den fazla olduğu için kargo sorumluluğunda değildir. Bu nedenle kargo şirketleri aracılığıyla anlaşmalı olduğumuz sigorta şirketlerimiz bulunmaktadır. Cihazı size gönderdiğimizde sigortalı olarak size göndereceğiz. Bunun için peşin ödeme yapmamız gerekmektedir.
Kargo şirketi tüketici haklarına şikayet edilir mi?
Zararın nakliye şirketi tarafından tazmin edilmemesi halinde, malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemesine başvurulması mümkündür.
Kargo şirketlerini kim denetliyor?
Yük, acente, komisyonculuk, kargo veya yolcu taşımacılığı işlemleri ve şikâyetleri Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının görev alanına giren hizmet alanlarıdır.
Bir firmayı nasıl şikâyet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı Habertürk’e açıldı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
Lojistik firması nereye şikâyet edilir?
Taşımacılık şirketlerini nereye şikayet edebilirsiniz ve bir çözüm var mı? Taşımacılık şirketlerini nereye şikayet edebilirsiniz sorusunun tek ve net cevabı, ilçelerde bulunan tüketici uyuşmazlıkları çözüm komisyonudur.
Teslim edilmeyen ürün nereye şikâyet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Başvurular, tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.